Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen zijn onderverdeeld in de volgende categorieën:

pixeline_bulletpoint  De producten

pixeline_bulletpoint  Verzending/levering

pixeline_bulletpoint  Betaling

pixeline_bulletpoint  Bestelling annuleren

pixeline_bulletpoint  Product vergeten te bestellen

pixeline_bulletpoint  Retourneren en omruilen

pixeline_bulletpoint  Klachten

pixeline_bulletpoint  Zakelijke klanten

pixeline_bulletpoint  Algemene voorwaarden

pixeline_bulletpoint  Overige vragen

 

 

 

De producten

Ontwerp je de producten zelf?

Jazeker, we ontwerpen alle prints en tekeningen die op de producten staan zelf. Ook het drukken doen we zelf met een zeer professionele apparatuur. 

 

Kan ik de producten eerst ergens bekijken?

Klanten die meer dan twintig producten bij ons willen bestellen zijn altijd van harte welkom om de producten te komen bekijken.

 

Hoe houd ik de producten het langst mooi?

De wasvoorschriften staan op de website. Bij alle producten worden de wasvoorschriften ook meegeleverd. De producten blijven het langst mooi als de voorschriften worden nageleefd.

 

Hebben jullie alle producten op voorraad?

Bijna alle artikelen zijn standaard bij ons op voorraad. Als je betaling is goedgekeurd, versturen wij je bestelling max binnen 5 werkdagen. Mocht het door jou bestelde artikel onverhoopt toch niet op voorraad zijn, dan word je hiervan per mail of telefonisch door ons op de hoogte gebracht. Je krijgt dan ook meer informatie over de verwachte leveringsdatum.

Wij zullen je bestelling met de grootst mogelijke zorg verwerken. Mochten er voor, tijdens of na het bestelproces vragen zijn, kan je ons altijd e-mailen op info@pixeline.nl.

 

<terug naar boven>

 

 

Verzending/levering

Kan ik ook een bestelling naar een ander versturen?

Dat is zeker mogelijk, het is altijd leuk om iemand anders te verrassen! Vul bij factuuradres je eigen adres in en het adres van de ontvanger bij verzendadres.

 

Ik wil een bestelling als verrassing bij iemand laten bezorgen. Kan het product ook met cadeaupapier ingepakt worden?

Het is helaas niet mogelijk om een bestelling met cadeaupapier te laten inpakken. Onze producten worden wel altijd mooi gewikkeld in folie waardoor het altijd een cadeau is om uit te pakken. 

 

Kan ik een pakket laten afleveren op een postbus?

Helaas is dit geen mogelijkheid. Pakketten zullen niet verwerkt worden en komen uiteindelijk retour bij ons.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

Als je een bestelling plaatst en je e-mailadres hebt doorgegeven, ontvang je een orderbevestiging via e-mail. Hierin ontvang je een overzicht van de bestelling. Als je geen bevestiging hebt ontvangen kan het zijn dat deze in je spam terecht is gekomen. Ook kan het zijn dat je per ongeluk je e-mailadres niet correct hebt ingevuld, e-mail dan het juiste e-mailadres naar info@pixeline.nl.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

We streven ernaar om je bestelling binnen 5 werkdagen na ontvangst van betaling op het door jou opgegeven adres af te leveren in Nederland, bij drukkere perioden kan dit helaas uitlopen.

Omdat wij voor de verzending van een derde partij afhankelijk zijn kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen tijdens het transport van de bestelde producten. Wij verzenden onze pakketten via MyParcel/PostNL. Zodra we je pakket verstuurd hebben ontvang je van ons een e-mail met daarin een Track & Trace nummer. Op die manier kun je via de site van MyParcel/PostNL volgen waar je pakket is en wanneer je het zult ontvangen.

 

<terug naar boven>

 

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt veilig betalen via iDEAL. Via iDeal kun je direct online betalen via je eigen vertrouwde online bankomgeving. Betalingen worden veilig afgehandeld door Mollie. Mollie waarborgt dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Je financiële gegevens worden enkel uitgewisseld tussen Mollie en Pixeline. Beide hebben geen toegang tot je vertrouwelijke gegevens.

 

<terug naar boven>

 

Bestelling annuleren

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Jammer dat je je bestelling wil annuleren, maar natuurlijk geen enkel probleem. Bel direct na het bestellen naar 06-81118873 of e-mail naar info@pixeline.nl om je bestelling te annuleren. Is het pakket al verzonden en heb je een track and trace code ontvangen? Dan kunnen we je bestelling helaas niet meer annuleren.
 

Hoe lang duurt het voordat ik het geld op mijn rekening heb van een geannuleerde bestelling?

Wanneer je een bestelling hebt geannuleerd zal onze administratie zo snel mogelijk de terugbetaling verwerken. Hiervoor staat maximaal 14 werkdagen, maar meestal heb je het binnen een paar werkdagen al terug op je rekening staan. Zie je geen terugbetaling van Pixeline op je rekening? Dat kan, dan is het overgemaakt met de naam RPX Online BV.

 

<terug naar boven>

 

 

Product vergeten te bestellen

Wat moet ik doen als ik een product ben vergeten te bestellen?

Een product vergeten te bestellen is natuurlijk vervelend. Je kunt het beste opnieuw een bestelling plaatsen met het gewenste product.

 

<terug naar boven>

 

 

Retourneren en omruilen

Kan ik mijn bestelling retourneren?

In de meeste gevallen kan je je bestelling retourneren. Zie hiervoor het document ‘retourneren’ op deze website.

 

Ik wil een product terugsturen en omruilen voor een ander product. Hoe werkt dit?

Voor het terugsturen van het product kan je onze retourinformatie lezen. Wens je een ander product te ontvangen? Dan kan je op de website www.pixeline.nl het gewenste product bestellen.
 

 

<terug naar boven>

 

 

Klachten

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Ben je ergens niet tevreden over? We raden je aan om klachten bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@pixeline.nl. Het is voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

 

<terug naar boven>

 

 

Zakelijke klanten

Ik ben een zakelijke klant, kan ik deze producten ook inkopen voor wederverkoop?

Het is mogelijk om de producten in te kopen en door te verkopen. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Ik ben een zakelijke klant en wil graag groot inkopen voor eigen gebruik, kan dat?

Dat is zeker mogelijk! Voor grote bestellingen is een korting op de producten bespreekbaar. Neem hiervoor contact met ons op.
 

Ik bestel voor mijn bedrijf, kan ik een factuur krijgen?

Een wordt altijd per mail verstuurd. Houd er rekening mee dat deze ook in je spam terecht kan komen. 

 

<terug naar boven>

 

 

Algemene voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Op de website van www.pixeline.nl staan de algemene voorwaarden. Ze zijn ook te vinden bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55512100. Op verzoek kunnen we de algemene voorwaarden ook naar je e-mailen.

 

<terug naar boven>

 

Overige vragen

Waar kan ik terecht met mijn overige vragen?

Je kunt ons bereiken via ons contactformulier of stuur een e-mail naar info@pixeline.nl

<terug naar boven>

 

Algemene Voorwaarden - Pixeline

Dit zijn de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van Pixeline, gevestigd te Haarlem en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55512100. Op al onze artikelen zijn de onderstaande leverings- en betalingscondities van toepassing. Heeft u vragen over een van deze bepalingen, dan kunt u zich wenden tot info@pixeline.nl.


Artikel 1 Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Pixeline: de geregistreerde handelsnaam van de rechtspersoon RPX Online BV, die is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55512100.
2. Klant: de (rechts-)persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, die al dan niet dient als eindgebruiker;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst (op afstand) aangaat met Pixeline;
4. Overeenkomst: iedere schriftelijke of mondelinge overeenkomst tussen de consument/klant en Pixeline.
5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Pixeline georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
8. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument/klant en Pixeline gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
9. Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van Pixeline.


Artikel 2 Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Pixeline en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Pixeline en consument/klant.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument/klant beschikbaar gesteld via de website. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij Pixeline zijn in te zien en zij op verzoek van de consument/klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. Ook kan de consument/klant de algemene voorwaarden opvragen bij de Kamer van Koophandel.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument/klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument/klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument/klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument/klant zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
8. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument/klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument/klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


Artikel 3 Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. Pixeline is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument/klant mogelijk te maken. Als Pixeline gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Pixeline niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Pixeline kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten, onder andere door de wisselende kleurinstellingen op de monitoren van de consument/klant.


Artikel 4 De overeenkomst
1. Online bestellen kan 24/7 en is heel eenvoudig. Ga naar het product, kies (indien van toepassing) voor de juiste maatvoering en druk op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’. Tussentijds kan de bestelling worden gewijzigd (maat, aantal) of geannuleerd worden. Ook kan de consument/klant verder winkelen of op de knop ‘Naar de kassa’ drukken om de bestelling af te ronden.
2. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 5, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument/klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden waarop Pixeline een bevestigingsmail heeft gestuurd. De overeenkomst heeft uitsluitend betrekking op de specifieke producten die in de bevestigingsmail van onze aanvaarding worden genoemd. De bevestigingsmail dient dan ook goed doorgenomen te worden door de consument/klant.
3. Indien de consument/klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Pixeline onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Pixeline is bevestigd, kan de consument/klant de overeenkomst ontbinden. Let op: de e-mail kan in de spam terecht zijn gekomen.
4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Pixeline passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument/klant elektronisch kan betalen, zal Pixeline daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5. Pixeline kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument/klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Pixeline op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
6. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.


Artikel 5 Intellectueel eigendomsrecht, content site en wijzigingen
1. Pixeline behoudt zich de rechten van intellectueel eigendom (auteursrecht, merkenrecht, modellenrecht) met betrekking tot de door haar geleverde producten en de inhoud van de website: www.pixeline.nl. Dit houdt in dat alle teksten, afbeeldingen, producten en vormgeving voorbehouden zijn aan Pixeline.
2. Daarnaast zijn de auteursrechten juridisch beschermd door het BOIP. "Auteursrecht ontstaat automatisch door de ‘creatieve daad’ en is van kracht tot 70 jaar na het overlijden van de maker. Er is geen formele eis, zoals registratie, depot, aanvraag of zelfs het plaatsen van een copyright teken nodig om aanspraak te kunnen maken op de bescherming. In het bijzonder geldt dat een werk niet af hoeft te zijn voor het beschermd is: elke kladversie is ook al beschermd, zolang er dus maar de creatieve hand van de maker in te herkennen is". Er mag niets van deze website worden overgenomen zonder bronvermelding en voorafgaande schriftelijke toestemming van Pixeline. Het is niet toegestaan om informatie, teksten, artikelen, afbeeldingen en dergelijke van deze website te kopiëren of te dupliceren, op welke wijze dan ook! Iedere (al dan niet opzettelijke, dreigende) inbreuk hierop is dan ook strafbaar.


Artikel 6 Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan Pixeline bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij een kopie van de factuur tezamen met het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Pixeline retourneren, conform de door Pixeline verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, ondubbelzinnig kenbaar te maken aan Pixeline. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een e-mail met als onderwerp ‘Herroeping + factuurnummer’. Het e-mailadres moet gelijk zijn aan het adres dat gebruikt is bij de bestelling en anders via een legitimatie met het andere e-mailadres. In de e-mail dient te staan welke producten herroepen worden met de datum van bestellen en wanneer de producten zijn ontvangen. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan Pixeline heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:
5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door Pixeline bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.


Artikel 7 Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Pixeline zal de kosten van terugzending voor haar rekening nemen als zij een verkeerd product heeft gestuurd.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Pixeline dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product met alle geleverde toebehoren en –indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Het product dient ongebruikt, ongewassen en voorzien van alle labels geretourneerd te worden.
3. Pixeline is niet aansprakelijk voor beschadigingen ontstaan tijdens het retour sturen.


Artikel 8 Uitsluiting herroepingsrecht
1. Pixeline kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door Pixeline tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Pixeline geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.


Artikel 9 De prijs
1. Informatie op de website met betrekking tot de prijzen is onderhevig aan verandering door Pixeline, zonder voorafgaande kennisgeving. De prijzen die ten tijde van de bestelling worden weergeven, zijn de prijzen die van toepassing zijn.
2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
3. In afwijking van het vorige lid kan Pixeline producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Pixeline geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
4. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw en exclusief verzendkosten.
5. Voor verzending rekent Pixeline verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van het land en het gewicht van de verzending.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk-, tik- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk-, tik- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk-, tik- en zetfouten is Pixeline niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. Pixeline zal de bestelling annuleren en de prijs terugbetalen indien deze lager ligt dan de daadwerkelijke prijs. De consument/klant kan indien gewenst nogmaals de bestelling via de website bestellen. Wanneer de juiste prijs van de goederen minder is dan de vermelde prijs, kan Pixeline (naar eigen goeddunken) verder met de bestelling en het lagere bedrag in rekening brengen bij verzending.


Artikel 10 Conformiteit en Garantie
1. Pixeline staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Pixeline staat er niet voor in dat haar producten geschikt zijn voor ander dan normaal gebruik.
3. Een door Pixeline, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument/klant op grond van de overeenkomst tegenover Pixeline kan doen gelden.
4. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan Pixeline te worden gemeld per e-mail met als onderwerp ‘garantie + factuurnummer’. Het e-mailadres moet gelijk zijn aan het adres dat gebruikt is bij de bestelling en anders via een legitimatie met het andere e-mailadres. In de e-mail dient te staan welke producten er zijn beschadigd of niet voldoen aan de conformiteitsvereisten onderbouwd met foto’s. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. Het product dient ongebruikt, ongewassen en voorzien van alle labels geretourneerd te worden. Nadat de consument/klant kenbaar heeft gemaakt het product terug te sturen dient het product binnen 14 dagen geretourneerd te worden. De consument/klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
5. Indien Pixeline het product niet tijdig na melding heeft ontvangen, gaat zij ervan uit dat de consument/klant het product niet aan Pixeline heeft teruggezonden en is de koop een feit.
6. Pixeline is nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
7. De garantie geldt niet indien:
a. De consument/klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
b. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Pixeline en/of op de verpakking behandeld zijn;
c. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
8. Pixeline kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, zowel lichamelijk, materieel of immaterieel, die na levering, door gebrekkig functioneren of verkeerd gebruik van de geleverde producten of door welke andere oorzaak dan ook, ontstaan is aan de consument/klant, aan de zaken van de consument/klant, aan consument/klant gezinsleden, aan zaken van consument/klant gezinsleden, aan derden of aan zaken van derden.
9. De inhoud van deze site, alsmede de inhoud van andere uitingen van Pixeline, is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Pixeline kan echter geen garanties geven met betrekking tot de aard, de juistheid of de inhoud van deze informatie. Pixeline aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, van welke aard dan ook, die het gevolg is van onjuiste of onvolledige informatie op haar website, mailings of andere media en/of beslissingen die gebaseerd zijn op informatie daaruit volgend.
10. Pixeline is niet aansprakelijk voor eventuele niet-permanente beschikbaarheid van www.pixeline.nl.


Artikel 11 Overmacht
1. Pixeline is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de consument/klant indien zij daartoe verhinderd is door overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan ernstige bedrijfsstoringen, ziekte en transportstagnatie. In geval van overmacht is Pixeline nimmer gehouden tot het betalen van enige schadevergoeding. Indien de consument/klant zijn betalingsverplichting uit de overeenkomst niet (tijdig of behoorlijk) nakomt, heeft Pixeline het recht al haar lopende verplichtingen jegens de consument/klant op te schorten, in welk geval de consument/klant aansprakelijk is voor alle schade, waaronder winstderving van tenminste 50% van de orderwaarde.
2. In geval van onvoorziene omstandigheden (bijvoorbeeld ongunstige weersomstandigheden, onvoorspelbare vertragingen als gevolg van files, wegwerkzaamheden, omleidingen of mechanische storingen) is Pixeline mogelijk niet in staat om de producten binnen deze termijnen te leveren en is Pixeline niet aansprakelijk voor enige vertraging of het uitblijven van de goederen indien de vertraging geheel of gedeeltelijk wordt veroorzaakt door dergelijke omstandigheden. In het geval dat een levering niet plaatsvindt, zal Pixeline zich volledig inspannen om deze toch zo snel mogelijk te realiseren.


Artikel 12 Levering en uitvoering
1. Pixeline zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument/klant aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal Pixeline geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 5 werkdagen uitvoeren en aanbieden aan MyParcel en PostNL, tenzij consument/klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument/klant hiervan uiterlijk 8 werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument/klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument/klant heeft geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument/klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument/klant geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal Pixeline het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Pixeline zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen en dit te overleggen met de consument/klant.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Pixeline tot het moment dat zij producten heeft overhandigd aan MyParcel/PostNL, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
8. Pixeline is nooit aansprakelijk voor het verloren gaan of beschadigen van de producten tijdens transport. Ook is Pixeline niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging in de levering, veroorzaakt door het niet beschikbaar zijn van iemand om de levering van de producten in ontvangst te nemen. Het is de verantwoordelijkheid van de consument/klant om contact op te nemen met het postkantoor of koeriersbedrijf met betrekking tot de goederen die niet konden worden bezorgd omdat de consument/klant niet beschikbaar was.
9. Consument/klant is verplicht om Pixeline op de hoogte stellen van iedere adreswijziging. Pixeline gaat er namelijk vanuit dat consument/klant op het laatst bekende adres woonachtig is en dus aansprakelijk voor de bestelde producten die op dit adres worden afgeleverd en daarmee ook voor de betaling van deze producten.
10. Bijna alle producten zijn standaard bij Pixeline op voorraad. Als de betaling is goedgekeurd, verstuurt Pixeline de bestelling binnen 5 werkdagen. Mocht het bestelde product onverhoopt toch niet op voorraad zijn, dan wordt de consument/klant hiervan per e-mail of telefonisch op de hoogte gebracht. De consument/klant krijgt dan ook meer informatie over de verwachte leveringsdatum. Pixeline zal de bestelling met de grootst mogelijke zorg verwerken. Mochten er voor, tijdens of na het bestelproces vragen zijn dan kan de consument/klant altijd e-mailen naar info@pixeline.nl.
11. Indien 1 of meerdere producten van 1 bestelling na geleverd worden, omdat Pixeline het niet op voorraad heeft, dan betaalt de consument/klant slechts 1 keer de verzendkosten.
12. De verzending geschiedt volgens de algemene voorwaarden voor goederenvervoer van de door Pixeline gekozen distributeur.
13. Pixeline is nooit aansprakelijk voor het verloren gaan of beschadigen van de producten tijdens transport.


Artikel 13 Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen betaalt de consument/klant via iDEAL. Voor deze betaalwijze volgt de consument/klant de instructies via het scherm. De eigen bank dient geselecteerd te worden, waarna de betaling voor goedkeuring naar die bank wordt doorgeleid. Pixeline krijgt direct het resultaat van deze autorisatie zodat de verkoop kan worden afgerond.
2. De consument/klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Pixeline te melden.
3. Bij wanbetaling komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten verband houdende met de inning van enige vordering van Pixeline op de consument/klant ten laste van de consument/klant. De gedane betalingen worden in de eerste plaats in mindering gebracht op de (incasso)kosten, vervolgens in mindering op de in rekening gebrachte rente en ten slotte in mindering op het factuurbedrag. Dit treedt uitsluitend in de plaats van vergoeding van vertragingsschade. Naast deze vergoeding kan schadevergoeding op grond van de wet worden gevorderd.


Artikel 14 Klachtenregeling
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Pixeline, nadat de consument/klant de gebreken heeft geconstateerd.
2. Bij Pixeline ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Pixeline binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument/klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
3. Bij klachten dient een consument/klant zich allereerst te wenden tot Pixeline. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
4. Een klacht schort de verplichtingen van consument/klant niet op, tenzij Pixeline schriftelijk anders aangeeft.


Artikel 15 Geschillen
1. Op alle overeenkomsten tussen Pixeline en de consument/klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument/klant woonachtig/gevestigd is in het buitenland.
2. De consument heeft de mogelijkheid het platform voor online geschillenbeslechting van de Europese Commissie te gebruiken voor de beslechting van geschillen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.


Artikel 16 Slotbepaling
De algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55512100 en zijn laatstelijk vastgesteld op 1 augustus 2019.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2018 - 2024 Pixeline | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel